Scrap Addict

Scrap Addict is een gezellig forum waar je over scrapbooking kan kletsen en vragen kan stellen. Meld je aan en klets gezellig mee!

IndexPortaleKalenderGalerijFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Album en papier vragen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
kims-mama
Scrap Addict Baby

Aantal berichten : 26
Leeftijd : 35
Registration date : 24-02-08

BerichtOnderwerp: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:04 pm

Hoi,

Ik ben hier nieuw en weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan wel.
Ik wil binnenkort beginnen met scrappen. Zit nog te twijfelen in wat voor album. Kan het ook in een "gewoon" fotoalbum? Of wordt dat niet mooi als je dan 3d of iets diks erin plakt. Blijft dat wel mooi.
Of anders op A4 in een multomap, met zo'n mooi mapje erom heen. Al lijkt me dat voor scrappen een beetje klein, of zal dat meevallen?

En anders dus de "echte" 30x30 is dat geloof ik. En daar heb je dan beschermhoezen voor dacht ik. WAt is het mooiste/handigste?

En maakt het uit op wat voor papier het is? Want ik heb wat dikker, steviger papier. Maar ook wat mooier met figuurtjes ed erop en dat is een stuk dunner. En doen jullie he dan aan 1 kant? Of ook op de achterkant? Eventueel dat met een ander stuk papier dan. Dus net zoals in een gewoon fotoalbum zeg maar.
Ik hoop dat jullie me snappen en tips hebben!
Alvast bedankt!

Groetjes Ingrid
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Linda
Scrap Addict Team

Aantal berichten : 1024
Leeftijd : 39
Registration date : 23-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:24 pm

Hoi ingrid,

ik begrijp heel goed wat je bedoeld, zo heb ik in het begin ook gezeten. je kunt in verschillende formaten scrappen, dat zijn de 6x6 inch (15x15cm) 8x8 inch (20x20cm) en 12x12 inch (30x30cm) dan heb je ook nog a4 formaat waar ze tegenwoordig in scrappen, hier moet je heldere hoesjes voor hebben anders valt je layout weg. je kunt ook zelf een formaat kiezen en helemaal zelf een album maken.
ik zou wel adviseren het bij scrapalbums te houden, die kunnen het aan om wat dikker te worden door toevoeging van embellishments.
wat papier betreft is het beter als je op zuurvrij (design)papier scrapt, dat is kleurvast dus vervaagd niet/nauwelijks met de tijd. meestal gebruik je als basis een vel designpapier of cardstock en daarop maak je je layout met papier uit dezelfde lijn of bijpassend bij het cardstock. je werkt op 1 kant van het papier, dit mede doordat je bijvoorbeeld splitpennen of eyelets meestal door het gehele papier heen drukt. wel kun je in de
hoesjes 2 vellen doen zodat er op iedere pagina een scrap te zien is.
ik hoop dat je wat aan mn tips hebt en blijf vragen als je nog meer vragen hebt Smile
voor scrapwoorden die je niet begrijpt kun je kijken in de woordenlijst: http://scrapaddict.forum-actief.com/algemeen-f5/scrap-abc-en-afkortingen-t278.htm

suc6!
Very Happy

Profiel bekijken http://stuff4kidz.marktplaza.nl
Sheila
Admin

Aantal berichten : 1565
Registration date : 19-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:32 pm

Hoi Ingrid,

Het niet het mooiste, maar het beste is om je scrap pagina (layout, LO of ook wel lootje genoemd) in een plastic mapje te bewaren (page protectors, pp's is de afkorting). Deze pp's met daarin je layouts bewaar je in een album. Een tijd geleden had je bij de blokker al een 12inch (30,5cmx30,5cm) album voor maar Ä10,- en daar zaten al 10 pp's standaard in. pp's kan je ook los kopen bij scrapbooking winkels, maar ze zijn goekoper bij de kruidvat er zitten er dan 10 in een pakje. Waarom je layouts in pp's bewaren? Dat is omdat het dan het langste mooi blijft......het zijn natuurlijk herinneringen die je gaat bewaren. pp's en albums heb je in verschillende maten 12x12 inch (in de scrapwerled praat je over het algemeen over inches en geen cm's), 8x8inch, 6x6inch, 8,5x11 (Amerikaanse A4) en 11x8,5inch (dit noemen ze landscape). Het is gewoon verschillende maten uitproberen wat jij het lekkerste vind scrappen, ik begon ooit op 12inch layouts.

In het begin gebruikte ik vaak van alle soorten papier, maar het beste is om gewoon zuurvrij papier te gebruiken (echt scrappapier dus). Dit kan je het beste bij een scrapbooking winkel kopen, om er zeker van te zijn dat het zuurvrij is. Zuurvrije producten blijven langer mooi. De achterkant van een layout bescrap je eigenlijk niet. Voor elke nieuwe layout gebruik je een nieuw vel papier als basis, dit past makkelijk in de pp's. Als je een mini album/boekje maakt is dit natuurlijk weer anders, dan gebruik je ook geen pp's en is het juist de bedoeling dat je de achterkant van je layout bescraped.

Ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven, anders moet je nog maar ff aan de bel trekken Wink

Veel plezier met het eerste begin van een verslaving Wink lol!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://sheilscrapdebiel.web-log.nl/
Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:32 pm

Linda schreef:
Hoi ingrid,

ik begrijp heel goed wat je bedoeld, zo heb ik in het begin ook gezeten. je kunt in verschillende formaten scrappen, dat zijn de 6x6 inch (15x15cm) 8x8 inch (20x20cm) en 12x12 inch (30x30cm) dan heb je ook nog a4 formaat waar ze tegenwoordig in scrappen, hier moet je heldere hoesjes voor hebben anders valt je layout weg. je kunt ook zelf een formaat kiezen en helemaal zelf een album maken.
ik zou wel adviseren het bij scrapalbums te houden, die kunnen het aan om wat dikker te worden door toevoeging van embellishments.
wat papier betreft is het beter als je op zuurvrij (design)papier scrapt, dat is kleurvast dus vervaagd niet/nauwelijks met de tijd. meestal gebruik je als basis een vel designpapier of cardstock en daarop maak je je layout met papier uit dezelfde lijn of bijpassend bij het cardstock. je werkt op 1 kant van het papier, dit mede doordat je bijvoorbeeld splitpennen of eyelets meestal door het gehele papier heen drukt. wel kun je in de
hoesjes 2 vellen doen zodat er op iedere pagina een scrap te zien is.
ik hoop dat je wat aan mn tips hebt en blijf vragen als je nog meer vragen hebt Smile
voor scrapwoorden die je niet begrijpt kun je kijken in de woordenlijst: http://scrapaddict.forum-actief.com/algemeen-f5/scrap-abc-en-afkortingen-t278.htm

suc6!
Very Happy
haha je was me net voor Wink, alleen dat van 30x30 klopt niet hoor, het is 30,5 Wink

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:52 pm

Na al deze info rest mij alleen een welkom:D

Welkom en klets lekker mee en als je vragen hebt gewoon stellen we zijn allemaal een keer begonnen en wisten toen ook nog niets van het scrappen de merken de afkortingen en de meest vreemde woorden

voor je het door hebt ben je net als wij verslaafd en zit je helemaal in het scrap jargon Smile
Terug naar boven Go down
monique
Nuts about Scrap Addict

Aantal berichten : 1167

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 8:54 pm

welkom! en succes met scrappen!
iedereen is ooit zo begonnen, en nu zijn we allemaal verslaafd!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Linda
Scrap Addict Team

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:04 pm

Sheila schreef:
haha je was me net voor Wink, alleen dat van 30x30 klopt niet hoor, het is 30,5 Wink
ja klopt idd, en 20cm klopt ook niet das 20 en nog iets (20,25) maaar in inches is toch ook eigenlijk makkelijker omdat heel het scrappen in inches is. Very Happy

Linda
Scrap Addict Team

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:04 pm

we zijn idd met zn allen verslaafd dus pas maar op hihihi Wink

Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:07 pm

Het forum heet ook niet voor niets Scrap Addict Wink lol!

Terug naar boven Go down
kims-mama
Scrap Addict Baby

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:40 pm

Bedankt voor de snelle reacties en het welkom heten.
Hoe weet je of je zuurvrij papier hebt? Ik heb onder andere bij pipoos papier gekocht. Heb ondertussen een hele collectie papier, 3d stickers en dergelijke. Ik ga niet met eyelets oid werken. En verder zie ik het wel.
Enig idee waar je die hoesjes het beste kunt kopen? In het grootste formaat dus. Ik vind ze best duur bij pipoos, misschien kan het (online) elders goedkoper. Ohja, moet vermelden dat we in de schuldsanering zitten en weekgeld hebben. Dus een klein budget. Maar denk dat dat op zich niet erg hoeft te zijn. Ook omdat ik al best wat spul heb verzameld.

Groetjes Ingrid
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Linda
Scrap Addict Team

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:48 pm

als je bij bijvoorbeeld pippoos papier hebt gekocht kun je er (bijna) zeker van zijn dat eht zuurvrij is. de hoesjes zijn ook te koop bij kruidvat, ze zijn daar soms in de aanbieding. een tijd terug heb ik ze met 50%korting ingeslagen. ik heb geen weekgeld oid maar weet wel hoe het is om weinig in de beurs te hebben vooral voor hobby's als deze. ik spaar meestal tot een euro of 50+ en dan ga ik ergens shoppen, zo zit er geen al te lange tijd tussen de keren dat je kunt shoppen en kun je voor dat bedrag toch leuke scrapspullen kopen. let op onze budget topic, daar geven we regelmatig tips als er ergens iets goedkoop te kopen is of hoe je iets zelf kunt maken zodat het goedkoper is.

Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:52 pm

Kruidvat en Action zijn altijd de goedkoopste....met pp's Voor papier en embelishments NOOIT meer bij de pipoos kopen, pipoos is echt ontzettend duur. Dan ben je bij sommige online winkels incl verzendkosten veel goedkoper uit.

Binnenkort start ik mijn eigen onderneming en zal er pp's brads en andere embelishments zoals bijv. bloemen (ook wel flowers genoemd) los verkocht worden ipv van in de verpakking van een fabrikant, dus je kan zoveel kopen als dat je nodig hebt, in verhouding dus veel goedkoper Wink Dus hou het forum in elk geval in de gaten van de start van mijn onderneming...het zal je in elk geval heel wat eurootjes schelen Wink Zuurvij kan je trouwens testen met een speciale pen die je in scrapwinkels kan kopen, het werkt ongeveer hetzelfde als zo'n pen die je kan gebruiken om briefgeld te testen of het echt is.

Terug naar boven Go down
Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:52 pm

Linda schreef:
als je bij bijvoorbeeld pippoos papier hebt gekocht kun je er (bijna) zeker van zijn dat eht zuurvrij is. de hoesjes zijn ook te koop bij kruidvat, ze zijn daar soms in de aanbieding. een tijd terug heb ik ze met 50%korting ingeslagen. ik heb geen weekgeld oid maar weet wel hoe het is om weinig in de beurs te hebben vooral voor hobby's als deze. ik spaar meestal tot een euro of 50+ en dan ga ik ergens shoppen, zo zit er geen al te lange tijd tussen de keren dat je kunt shoppen en kun je voor dat bedrag toch leuke scrapspullen kopen. let op onze budget topic, daar geven we regelmatig tips als er ergens iets goedkoop te kopen is of hoe je iets zelf kunt maken zodat het goedkoper is.
whaha je bent me weer voor Wink

Terug naar boven Go down
Linda
Scrap Addict Team

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 9:59 pm

Sheila schreef:
Linda schreef:
whaha je bent me weer voor Wink

het zal es niet zo zijn heh Wink lol!

idd is het slim om straks bij sheila in te kopen! Very Happy

kims-mama
Scrap Addict Baby

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:19 pm

Sheila, ik hou het in de gaten!
Bij kruidvat en action heb ik nog nooit hoesjes gezien. Maar zal er eens op letten als ik er ben.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:20 pm

Heeft jullie kruidvat nog altijd die 12" hoezen dan??????
Terug naar boven Go down
Linda
Scrap Addict Team

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:22 pm

Kruimel schreef:
Heeft jullie kruidvat nog altijd die 12" hoezen dan??????
ik heb hier laatst nog wel wat gezien en volgens mij met korting, heb er alleen nog zoveel liggen dat ik van mezelf nog niet mag inslaan.

Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:25 pm

ben onlangs niet meer geweest...maar heb hier een hele tas vol liggen als voorraadje

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:41 pm

Wil een van jullie voor mij inslaan???? hier is het al maaaaanden niet meer te koop
Terug naar boven Go down
Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 10:45 pm

Als ik van de week bij de KV kom dan zal ik voor je kijken of het er is...hoeveel??

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 11:11 pm

geen idee meer wat ze kosten alleen dat ze vreselijk goedkoop zijn dus doe maar 6 pakketjes dan kan ik weer 3 boeken vullen maar als ze minder hebben ben ik ook blij Very Happy
Terug naar boven Go down
Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 11:18 pm

Moet dinsdag ff boodschappen doen, dan ga ik gelijk voor je kijken

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 11:20 pm

THNX!!!
Terug naar boven Go down
kims-mama
Scrap Addict Baby

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   zo feb 24, 2008 11:52 pm

Enig idee wat die hoesjes gemiddeld kosten?
Bij pipoos zag ik 10 voor 9,-
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sheila
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   ma feb 25, 2008 12:00 am

euhh dacht iets van 2,95 a 3,95, ik had er toen der tijd ook nog eens 50% korting overheen...kan je na gaan wat een afzetters die pipoos zijn

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Album en papier vragen   

Terug naar boven Go down

Album en papier vragen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Scrap Addict :: Scrapbooking Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: