Scrap Addict

Scrap Addict is een gezellig forum waar je over scrapbooking kan kletsen en vragen kan stellen. Meld je aan en klets gezellig mee!

IndexPortaleKalenderGalerijFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

stans apparaat

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
debby30
Scrap Addict Baby

Aantal berichten : 18
Leeftijd : 40
Registration date : 09-02-08

BerichtOnderwerp: stans apparaat   wo feb 20, 2008 10:07 am

Als we terug komen van de vakantie wil ik graag gaan sparen voor een stans apparaat.zat zelf te denken aan de cricut. maar welk stans apparaat hebben jullie en wat zijn de voor en de nadelen hier van.
En welke zou je me absoluut aanraden en welke absoluut niet?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje een goed advies geven
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   wo feb 20, 2008 10:17 am

Ik heb een Cuttlebug en ben er geweldig blij mee

Ik heb geen scrapkamer maar alles staat in de trapkast en wilde dus niet een ding die ik aan de pc moest hangen of nog een ding voor het stopcontact.... en de CB is klein en compact maar groot in kunnen hahaha

je kan er geweldig mooi mee embossen en de standjes zijn niet heel vreselijk duur ok de abc zijn wel duur maar alle merken passen er door dus dan kan ook goed 2e hands kijken
Terug naar boven Go down
Sheila
Admin

Aantal berichten : 1565
Leeftijd : 39
Registration date : 19-11-07

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   wo feb 20, 2008 11:23 am

Het ligt er een beetje aan wat je er precies mee wilt:

Silhouette en Craft robo zijn hetzelfde, het enige verschil eraan is dat ze een andere naam hebben qua prijs is de craft robo goedkoper. Je moet ze aan je pc aansluiten om het te kunnen gebruiken, het nadeel ervan is dat je hem niet mee kan nemen naar een crop. Het voordeel is dat je je eigen afbeeldingen kan maken, of elk plaatje dat je maar vind (via het internet) kan uitsnijden. Ook fonts (lettertypes) kan je allemaal gebruiken om alphabets uit te snijden. Ik zelf heb de Silhouette en ik zweer erbij.

Cricut en de Cricut expression: Beide zijn ze bijna hetzelfde, je bent hier verplicht om cardridges te kopen met figuren en alphabets, deze kosten gemiddeld zo'n Ä80,- p.s, soms wel goedkoper als je ze uit de States laat komen, dit vind ik dus zelf een nadeel dat je steeds losse cardridges moet kopen. De expression is groter als de gewone cricut en er is een mogelijkheid om grijsboard te snijden, al heb ik gehoord dat de mesjes dan heel snel vervangen moeten worden. Het voordeel van beide cricuts zijn dat ze compact zijn en je ze mee kan nemen naar bijv. een crop, je hoeft deze dus niet aan te sluiten aan een pc

Cuttlebug: De Cuttlebug is geweldig, al ben ik van mening dat zoiets leuk is om naast je snijapparaat te hebben (ik wil er namelijk ook een naast mijn snijmachine Wink ) De cuttlebug stanst door foam, papier en vilt (wat nu ook helemaal hip is), je kan hem ook gebruiken om te embossen (reliŽf maken in bijv. papier of vellum). Je bent hier verplicht om de zo gehete dies bij te kopen, Paula kan je hier vast meer vertellen over de prijs e.d. De prijs van de Cuttlebug valt reuze mee in vergelijking met andere stansapparaten.

Andere stansapparaten: Andere stansapparaten komen ongeveer op hetzelfde neer als de Cuttlebug, maar de prijzen liggen relatief hoger als de Cuttlebug en ze kunnen niet allemaal embossen.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://sheilscrapdebiel.web-log.nl/
Hanneke
Scrap Addict Team

Aantal berichten : 1655
Leeftijd : 34
Registration date : 03-12-07

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   wo feb 20, 2008 11:26 am

Nou, na de goede uitleg van Sheila rest mij alleen nog te zeggen dat ik ook een cuttlebug heb en er ontzettend veel plezier van heb lol!
Ik geb ook een cricut gehad, maar deze heb ik verkocht omdat ik 'm bijna nooit gebruikte......

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://scraps-n-stuff.blogspot.com/
Sheila
Admin

Aantal berichten : 1565
Leeftijd : 39
Registration date : 19-11-07

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   wo feb 20, 2008 11:29 am

Hanneke schreef:

Ik geb ook een cricut gehad, maar deze heb ik verkocht omdat ik 'm bijna nooit gebruikte......
Zonde is dat dan he

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://sheilscrapdebiel.web-log.nl/
Hanneke
Scrap Addict Team

Aantal berichten : 1655
Leeftijd : 34
Registration date : 03-12-07

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   wo feb 20, 2008 11:33 am

Ja dat vond ik echt, maar het ging me ook wel aan het hart om hem weg te doen maar dat kwam omdat mijn tante uit Amerika 'm voor mij gekocht had.......
Gelukkig dat zij er net zo over, zij vond het ook zonde, al gebruikt zij haar cricut wel veel scratch
Maar de cuttlebug gebruik echt vaak, voor mijn lo's en kaarten, superding!!!! sunny sunny

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://scraps-n-stuff.blogspot.com/
*Sabina*
Scrap Addict Princess

Aantal berichten : 246
Leeftijd : 45
Registration date : 10-12-07

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   do feb 21, 2008 1:49 pm

Ik heb de Silhouette, al kan ik er nog steeds niet lekker mee omgaan (ik heb altijd van die maandagochtend apparaten) en daarbij heb ik een Big Shot. daarmee kan ik ook embossen enzo. De Tag-A-Long heb ik ook, maar die gaat met de tijd nar mijn dochter Laughing
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://sabina-scrapcat.blogspot.com/
Elise
Scrap Addict Newbie

Aantal berichten : 2
Registration date : 22-01-10

BerichtOnderwerp: Silhouette SD   vr jan 22, 2010 12:03 pm

Ik heb een Silhouette SD en ben gek op dit apparaat. Met het programma Inscape ( gratis ) kun je zelf de leukste ontwerpjes maken en teksten die je via je Silhouette kunt laten uitsnijden.
Ik heb het apparaat nu 10 maanden en heb 1 x de mesjes vervangen .. dus dat valt erg mee. En, niks van dure cartriges met sjablonen .. alles kun je zelf maken !

gr. Elise
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: stans apparaat   

Terug naar boven Go down

stans apparaat
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Scrap Addict :: Quickutz Silhoutte & Craft Robo :: Vraag maar raak-
Ga naar: