Het ligt er een beetje aan wat je er precies mee wilt:
Silhouette en Craft robo zijn hetzelfde, het enige verschil eraan is dat ze een andere naam hebben qua prijs is de craft robo goedkoper. Je moet ze aan je pc aansluiten om het te kunnen gebruiken, het nadeel ervan is dat je hem niet mee kan nemen naar een crop. Het voordeel is dat je je eigen afbeeldingen kan maken, of elk plaatje dat je maar vind (via het internet) kan uitsnijden. Ook fonts (lettertypes) kan je allemaal gebruiken om alphabets uit te snijden. Ik zelf heb de Silhouette en ik zweer erbij.
Cricut en de Cricut expression: Beide zijn ze bijna hetzelfde, je bent hier verplicht om cardridges te kopen met figuren en alphabets, deze kosten gemiddeld zo'n €80,- p.s, soms wel goedkoper als je ze uit de States laat komen, dit vind ik dus zelf een nadeel dat je steeds losse cardridges moet kopen. De expression is groter als de gewone cricut en er is een mogelijkheid om grijsboard te snijden, al heb ik gehoord dat de mesjes dan heel snel vervangen moeten worden. Het voordeel van beide cricuts zijn dat ze compact zijn en je ze mee kan nemen naar bijv. een crop, je hoeft deze dus niet aan te sluiten aan een pc
Cuttlebug: De Cuttlebug is geweldig, al ben ik van mening dat zoiets leuk is om naast je snijapparaat te hebben (ik wil er namelijk ook een naast mijn snijmachine

) De cuttlebug stanst door foam, papier en vilt (wat nu ook helemaal hip is), je kan hem ook gebruiken om te embossen (reliëf maken in bijv. papier of vellum). Je bent hier verplicht om de zo gehete dies bij te kopen, Paula kan je hier vast meer vertellen over de prijs e.d. De prijs van de Cuttlebug valt reuze mee in vergelijking met andere stansapparaten.
Andere stansapparaten: Andere stansapparaten komen ongeveer op hetzelfde neer als de Cuttlebug, maar de prijzen liggen relatief hoger als de Cuttlebug en ze kunnen niet allemaal embossen.